Vasil Artamonov a Alexey Klyuykov jsou umělci, původem z Ruska, jejichž jména málokdy uslyšíte samostatně, neboť působí téměř výhradně jako autorská dvojice. Jejich tvorba je charakteristická odkazy na dějiny moderního umění, kdy pracují především s dědictvím myšlenek sovětské avantgardy a moderny, skrze které se jim daří komentovat současnou uměleckou scénu. Jejich práci ale nechybí ani čistě intuitivní a iracionální prvky a pracují rovněž s podvědomou sdílenou zkušeností. Umělecká dvojice Artamonov – Klyuykov vytváří společné projekty od roku 2006. Především to jsou akce ve veřejném prostoru, videoperformance, instalace i tradiční malba, ve které často reflektují dějiny umění – převážně ruskou avantgardu nebo umění kubistické. Pracují s ironizující rekapitulací historie, otázkami sociálními, kulturními i politickými – ty často souvisejí např. s vývojem demokratického systému. Poprvé na sebe dvojice výrazně upozornila videosérií Jak jsme pomáhali, která byla představena na souborné výstavě Hrubý domácí produkt (2006) v Galerii hlavního města Prahy. Videa zaznamenávala akce volně inspirované známou knihou Arkadije Gajdara Timur a jeho parta.

Artamonov s Klyuykovem okopávali neznámým lidem zahrádku, natírali plot, sázeli stromky v parku. Všechny jejich dobré skutky byly nelegální. Dílo bylo vykládáno jako parodie na dobročinnost ve společnosti i na tehdejší umělecké scéně. Nabízelo ovšem i hlubší interpretaci: „Já jsem do toho míchal trošku Dostojevského, ten rozpor konání dobra“, tvrdí Artamonov. Role diváka podle nich spočívá v aktivním zapojení vlastní představivosti a paměti: „Naše věci by měly fungovat tak, že člověk přijde, nic neví a při pohledu na vystavené objekty si vzpomene na věci, které s nimi má spojené. Z těch si pak vytvoří vlastní konstrukt, který je vlastně tím výsledkem.“